ANTIRUSTBEHANDLING

Hvorfor rustbeskyttelse?

En komplett rustbeskyttelse bør skje på et så tidlig stadium som mulig før rustprosessen starter. Selv om de fleste biler i dag leveres med rustgaranti, er det nødvendig med en ekstrabehandling for å møte det nordiske klima. Dagens biler er langt bedre enn de var for noen år siden. Likevel er behovet for antirustbehandling fortsatt stort i Norge. Vi har skiftende årstider med ekstreme værtyper, og en lang kyst med mye salt sjøluft. I Norge utsettes bilene for store ytre påkjenninger i form av sterk kulde og varme. Steinsprut, vann, søle og mye salting om vinteren gjør ikke saken bedre. Veisaltet alene forårsaker rustskader for over to milliarder kroner hvert år.

Bestill time hos oss for å gi bilen en behandling mot metallenes fiende, nemlig rust!

See if your car need a control.

Rust kontroll.

Er du usikker på om din bil trenger en ekstra rustbeskyttelse, anbefaler vi at du lar oss gjennomføre en rustkontroll på din bil. Kontrollen er gratis! Ring og avtal tid på forhånd.

Komplett behandling

  • Hjul demonteres og hele bilens understell rengjøres med høytrykksvasker, innerskjermer demonteres og hjulhulhus rengjøres.
  • Tørkes og kontrolleres. Nødvendige hull borres etter anvisning. Eventuelle skader utbedres før behandling.
  • Bilens hulrom som bjelker, terskelkanaler, stolper, dører, panser, forsterkninger i motorrom og bakluke behandles med et tynt penetrende Tectyl produkt som trenger inn og beskytter punktsveis, plateskjøter og innvendig kanaler.
  • Understell, chassis og hjulhus behandles med det samme tynne penetrende stoffet, innerskjermer monteres.
  • Deretter legges et tykt, forseglende og slitesterkt Tectyl produkt.
  • Bilen må ettertørkes før vask og etterkontroll.

Etterbehandling-Kontroll

  • Hjul demonteres og bilens understell rengjøres med høytrykksvasker i slitesoner, kanter hvor smuss samler seg og ved innfestning av vitale festeanordninger, innerskjermer demonteres og nødvendig rengjøring av hjulhus foretas.
  • Tørkes og kontrolleres – eventuelle skader utbedres før behandling.
  • Nedre del av dører, hjulhus/falser, panser, bakluke behandles med et tynt penetrerende Tectyl produkt. Innerskjermer monteres.
  • Understell og hjulhus sprøytes med forseglende, slitesterkt Tectyl produkt på steder der hvor det er slitt, og som er særlig utsatt for mekanisk slitasje.
  • Bilen må ettertørkes før vask og etterkontroll.

Understells-behandling

  • Hjul demonteres og hele bilens understell rengjøres med høytrykksvasker, innerskjermer demonteres og hjulhulhus rengjøres.
  • Tørkes og kontrolleres. Eventuelle skader utbedres før behandling.
  • Understell, chassis og hjulhus behandles med et tynt penetrende Tectyl produkt. Innerskjermer monteres.
  • Deretter legges et tykt, forseglende og slitestrekt Tectyl produkt.
  • Bilen må ettertørkes før vask og etterkontroll.

Hulromsbehandling

  • Områder som er nødvendig for behandlingen rengjøres.
  • Hulromsbehandlig omfatter dører, stolper, forsterkning i panser og bagasjelokk/bakdør.
  • Terskelkanaler, alle kanaler på understellet.
  • Bærebroer/vanger og opphengsdetaljer.
  • Hjulbue foran og bak.
  • Bilen må ettertørkes før vask og etterkontroll.
  •  
Subscription Form
Scroll to Top